Årsmøte 2016

Årsmøtet i Nes friteater ble holdt i Herredstyresalen i Kulturhuset i Tingnes den 14. mars klokka 19.

Referat fra møtet følger under:

Møteleder: Heidi Hemstad

Referent: Helle Therese Kongsrud

Protokoll: Anne Doblaug og Lars Hasle

Innkalling: Godkjent

Årsmelding: Årsmøtet understreket at de mener det er helt greit å kunne gå i underskudd i barne- og ungdomsgruppa, fordi det er en viktig jobb vi gjør for dem. Vi tjener også på barnas engasjement og nye medlemmer. Det er viktig med aktivitet i teateret og 2015 var et år med meget høy aktivitet.

Årsmeldinga er godkjent uten innvendinger.

Regnskap: Regnskapet er godkjent uten innvendinger.

Valg: Leder, kasserer og 1. varamedlem var på valg. I tillegg ønsket styre å utvide styret med en person og legger til 2. varamedlem.

Leder: Heidi Hemstad (gjenvalg, 1 år)

Nestleder: Terje Høitomt (ikke på valg)

Kasserer: Linda Thorvaldsen (ny, to år)

Styremedlem: Per Kristian Taug (ikke på valg)

1. varamedlem: Helle Therese Kongsrud (gjenvalg, 1 år)

2. varamedlem: Kristin Opsal (ny, 2 år)

Revisor: Knut Aas (gjenvalg, 2 år)

Valgkomité: Lars Hasle (ny leder, ett år), Kari Langgård (gjenvalg, to år), Anne Grethe Klingen (ny, tre år)

Orienteringer:

Halvor Hoel:

Anne orienterer. Urpremiere satt til 28. juli 2016 klokka 21.00. Etter ei samling i helga er nesten alle rollene fordelt. Det er også tatt mål av alle skuespillerne, så kostymene bør være under kontroll. Vi er utrolig glade for at Lars Erik Holter og Ågot Sendstad kommer tilbake til Nes for å spille hovedrollene i et helt nytt stykke skrevet av oss. Forestillingene går seint på kvelden, for å få med kveldslyset inn i historien. Produsentene lover en fantastisk forestilling. Alle er innstilt på at dette skal bli WOW!!!

Det kommer til å kreve flere hender å komme i mål med dette, så om noen ønsker å delta bakom, er det fint. Spesielt på lyd og lys trengs det flere som kan hjelpe til. Etter hvert også til praktiske ting, som å sette opp tribuner, hente utstyr, sminke, kostymer. Si ifra til Anne om noen vil være med.

Manuset er fortsatt under bearbeidelse. 2. akt er ikke HELT ferdig, men Aud Kolltveit og Herman Bernhoft jobber sammen med bearbeiding.

Billettsalget er så vidt i gang, men vi setter i gang på ordentlig i mai.

Videre framover:

Barne- og ungdomsgruppa skal i gang igjen seinest ved skolestart (mulig vi finner på noe etter påske). Hva enn vi begynner med blir fram mot 2017. Vi bør sette ned ei gruppe som jobber fram mot sommeren med å legge en plan. Helle Therese tar i første omgang et møte med Marit Sendstad, Torodd Gjendal, Anne-Brit Aas og Linda Hagelund.

Comments are closed.